Callcenter

Samtal med din marknad

Att kommunicera handlar om personlighet och påverkan, att blixtsnabbt skapa ett förtroende. De första 5 sekunderna är avgörande för ett intressant samtal.

Vi är ett litet företag med lång erfarenhet av företagande och av callcenterverksamhet i synnerhet. Trojka förstår vikten av ett trevligt samtal på ett sätt som inger förtroende och trygghet.
Vi är i övre medelåldern, vilket visat sig vara en fördel. Det underlättar i uppringande verksamhet såsom mötesbokning, undersökningar och övrig telemarketing.

Vår uppgift är helt enkelt att kontakta nya eller befintliga kunder via telefon. Relevant branscherfarenhet är viktigt. Erfarenhet av specifika kundgrupper varierar men med åren har vi en känsla av vad ni som kund letar efter och hur man når dem på rätt sätt. Vi genomför allt från nöjd kundundersökningar, leadsgenerering, enkäter och registeruppdateringar till kundtjänst med passning för inkommande samtal.

Vi genererar ringlistor utifrån ditt behov.

  • Vill du nå ut till alla som flyttade igår?
  • Eller varför inte prata med alla som heter Glen, bor i göteborg och kör en svart bil?
  • Eller marknadschefen på byggföretag med över 100 anställda i Skåne?
  • Inköpschefen för affärskedjor med personal mer än 200 personer i hela landet?
  • OSV.

Du bestämmer vem du vill prata med – vi tillhandahåller informationen.

Projektbeskrivning

Eftersom projekt och målgrupp varierar kräver ett underlag eftertanke inför samtalet. Det finns inget universellt sätt att skriva ett manus eller underlag för kalla samtal, de som påstår detta har inte den erfarenhet av uppringande kontakter som förberedelserna kräver.
Trojka förstår skillnaden mellan monolog och ett öppet samtal.

Underlaget eller projektbeskrivningen måste vara tydligt och beskriva eventuella extra önskemål från intervjun. Underlaget är också en förutsättning för produktion av databasen, som sedan blir resultatet av aktiviteten.

Resultatdatabas

Vi producerar en databas i MS Access där samtalen är registrerade och strukturerade för effektiv genomförande av projektet. Här lägger vi in ringlistan och här växer informationen enligt dina behov. Eventuella möten och liknande finns här för en smidig redovisning av vårt arbete.
Databasen får du sedan ta över och använda för din fortsatta kontakt med kunder. Du kan komplettera med kommentarer från egna möten,  planera för uppföljning och själv lägga in nya möten med din nya kontakt - som ett CRM...